De varslede afskedigelser i de fleste af Skatteforvaltningens styrelser skaber forståeligt nok usikkerhed, bekymringer og masser af spørgsmål blandt mange medlemmer – både tjenestemænd og overenskomstansatte.
I Dansk Told & Skatteforbund arbejder vi derfor på højtryk på at forberede den bedst mulige støtte til både tillidsrepræsentanter og medlemmer i forbindelse med de kommende afskedigelser. En af vores vigtigste prioriteter er at kunne give klare svar på de spørgsmål, som naturligt fylder hos mange.
Derfor er sekretariatet netop nu i fuld gang med at udarbejde generelle svar på de mest stillede spørgsmål – om alt fra opsigelsesvarsler og rådighedsløn til rettigheder, muligheder og næste skridt, hvis man selv bliver berørt.
I takt med, at vi får udarbejdet svarene, lægger vi dem løbende op på hjemmesiden, så du hurtigt kan orientere dig. Vi vil derfor opfordre til, at du holder øje med siden, hvor vi samler alt relevant information ét sted, så det er let at finde. Når vi er klar med den første information i løbet af ugen, bliver der et link til siden under ”Aktuel information” – og under ”Råd og vejledning” øverst på dts.dk.
Men du er selvfølgelig altid mere end velkommen til at kontakte os direkte. Vi ved, at meget af det her også kræver individuel sparring og specifikke svar – og det hjælper vi fortsat gerne med én til én, præcis som vi plejer. Der kan aktuelt blot være lidt længere svartid, da vi i første omgang er nødt til at prioritere materialet med de generelle svar højt.
Derudover er vi i tæt dialog med vores tillidsrepræsentanter, som også bliver klædt bedst muligt på til at støtte lokalt. Vi arbejder løbende politisk for bedre rammer og sikkerhed for medarbejderne i Skatteforvaltningen, og vi følger udviklingen tæt, så vi kan reagere hurtigt, når der er behov for det.
Vi vender løbende tilbage med ny information.
Hent NYT fra DTS nr. 25/2025 i pdf-format her.
